Cureer jij veel content? Dan is de tool Sniply de moeite waard eens te bekijken. Hiermee kun je aan content die je deelt, je eigen call-to-action toevoegen.

Wat kun je met Sniply?

Sniply is een tool waarmee je traffic kunt genereren naar bijvoorbeeld je website terwijl je content aan het cureren bent. De tool maakt een overlay op de pagina die jij wilt delen. In de overlay, een soort tekstboxje, komt jouw Twitter profielfoto te staan, een korte tekst (ongeveer de lengte van een tweet) en een knop. Dit kan een tekstknop of button zijn.

Als je klaar bent met de tekst en call-to-action sla je het op en maakt Sniply een korte URL. Als je deze vervolgens deelt op social media, zien alleen de mensen die op jouw Sniply-link klikken dat extra tekstboxje. Hoe vaker jouw bericht gedeeld en geretweet wordt, hoe meer mensen jouw call-to-action dus zien.

Gelukkig is de Sniply niet heel erg storend of schreeuwerig qua opmaak. Het is goed zichtbaar, maar het staat de leesbaarheid van het artikel niet in de weg.

Waarom en hoe pas je dit toe?

Content cureer je omdat je niet alleen je eigen content wilt delen met je volgers. Dat is al waardevol op zich, maar met Sniply maak je het naar mijn mening helemaal af. Je verwijst niet alleen maar mensen naar externe bronnen, jouw logo of foto blijft voortaan in het zicht. En zo kun je mensen na het lezen van dat ene artikel dat je graag deelde ook nog eens doorverwijzen naar iets waarmee je je eigen doelstellingen kunt bereiken.

Een aantal voorbeelden:

  • Als je een artikel van jezelf of een ander deelt, maak dan een Sniply met een link naar een ander gerelateerd artikel, zoals in het voorbeeld hieronder.
  • Zorg dat mensen weten dat ze bij jou terecht kunnen voor hulp en advies over een bepaald onderwerp. Verwijs met Sniply naar jouw contactpagina bijvoorbeeld.
  • Deel je een eigen artikel en heb je een nieuwsbrief? Dan wil je natuurlijk dat mensen zich gaan inschrijven daarvoor. Zorg dus dat je een triggerende tekst hebt en verwijs ze naar de inschrijfpagina.
  • Als je een evenement organiseert dat gerelateerd is aan een pagina die je deelt, dan verwijs je mensen naar je evenementenpagina of site.
  • Of verwijs mensen naar jouw productpagina als dat aansluit op het gedeelde artikel.

sniply_blog

Sniply biedt je een dashboard waarbij je de resultaten kunt zien van jouw call-to-actions. Het dashboard is voor een gratis tool redelijk uitgebreid. Naast het aantal clicks, zie je ook de conversies, het aantal bekeken pagina’s, duur van de bezochte pagina’s en de bounce rate.

Net als veel andere online tools is ook Sniply gratis als je het weinig gebruikt. Genereer je veel klikken, dan moet je een abonnement afsluiten. In de betaalde versie is het ook mogelijk om van de button, naast een link of knop, een plaatje of formulier te maken.

Zorg dat je wel relevant blijft

Net zoals wanneer je andere marketingmiddelen inzet, vermijd je opdringerigheid en bied je meerwaarde door relevant te zijn. Dus ook wanneer je Sniply gebruikt. Denk daarom goed na over welke call-to-action goed aansluit bij de content die je deelt. Oftwel: “Heb oprechte interesse in je gebruiker”, zoals Bouke Vlierhuis schreef in zijn blog ‘Relevantie, context en een halfdode muis‘.

Ik heb de tool onlangs ontdekt en nog niet heel veel gebruikt. Dus ik kan aan de resultaten nog niet goed zien hoe goed het werkt. Ga jij het ook gebruiken? Laat dan weten wat je ervan vindt en hoe jij het toegepast hebt.


3.429 keer gelezen Geschreven door